Search

Content

Friday, May 2, 2014

Dekoloryzacja włosów z Über

Witam po dłuższej nieobecności, która jest spowodowana tym, że coraz więcej mnie w pracy we Wrocławiu a coraz mniej w domu, ale obietnic dotrzymam, z pewnym opóźnieniem ale postaram się was nie zawieźć, więc dziś celem jest dekoloryzacja, dokładniej to test produktu jaki otrzymałem od firmy Über. Dekoloryzacja ta jest redukcyjna, nie utleniająca (rozjaśniacze) nie będę wam tłumaczył od początku różnic, wszystko opisałem przy recenzowaniu dekoloryzatoru z firmy Affinage TUTAJ.
Wtedy posiadałem nieznacznie mniej informacji, tym razem konsultantka firmy Uber, swoją drogą bardzo miła Pani, podała mi nieco więcej informacji o całym zabiegu jak i samym produkcie ich firmy. Te informacje których możecie nie wiedzieć postaram się wam tutaj przybliżyć, lecz do większości będę odsyłał w linkach. ZACZNIJMY W KOŃCU

Oto produkt który jest dziś gościem głównym:


Jak widzicie podobnie jak deko firmy Affinage, Uber posiada 3 produkty:
- butelka z aplikatorem "Remover" 60ml
- butelka (ciemno zielona) "Activator" 60ml
- butelka (jasno zielona) "Buffer" 60ml

ja zużyłem na swoje włosy po 30ml czyli połowę jednego opakowania.

Załączam LINK do instrukcji obsługi produktu

Teraz oświecę was kilkoma informacjami jakich się dowiedziałem przy okazji współpracy z Uber.
Istnieje coś takiego jak Silikonowe zniszczenia włosów, występuje ono na włosach porowatych (np. wcześniej rozjaśnianych, szczególnie na końcówkach). Występuje ono gdy używamy produktów silikonowych (jedwabie, sera itp.) na włosy przed obróbką termiczną np. jedwab przed prostowaniem włosów. Tak to ułatwia pracę prostownicy i włosy wyglądają pięknie, ale w tym przypadku silikony są „niszczone” przez temperaturę i zostają wtopione we włosy, co utrudnia późniejsze wypłukanie skurczonego pigmentu po zabiegu dekoloryzacji, co prowadzi później do reoksydacji (ponowne ciemnienie koloru). Nie oznacza to że sylikony są złe, bo nie są, pomagają nam one w utrzymaniu zdrowego wyglądu włosów, jednak nie powinniśmy ich łączyć z wysoką temperaturą, bo stworzymy włosom plastikową powłokę i utrudnimy ewentualne wyciągnięcie z nich koloru, jak i tym samym dostarczenie składników odżywczych.

Reoksydacja- czyli ponowne ciemnienie koloru. TUTAJ macie to przedstawione w rozszerzeniu, ja opiszę to w skrócie. Najczęściej zdarza się przy włosach grubych i ciężkich, oraz na włosach uprzednio rozjaśnianych. Najlepszym sposobem na zapobiegnięcie reoksydacji  jest DOKŁADNE wyplukanie włosów po zabiegu dekoloryzacji, trwać to powinno około 15 min w lekko ciepłej wodzie, im włosy są dłuższe, tym dłużej płuczemy włosy. Obecny w zestawie produkt 3 czyli Buffer usunie nam ewentualne pozostałości cząsteczek pigmentów i wyrówna ph włosów.

Dekoloryzator nie wpływa na stan włosów, jedynie „odkrywa” to co przykrywały farby, więc jeżeli farba nam nadała połysk i złudne odżywienie, no to ten preparat to zdejmie ukazując matowe włosy, co nie świadczy o jego złym działaniu, tylko o tym w jakim stanie włosy są na prawde.
Przed użyciem Uber’a powinniśmy uzyć szamponu dobrze oczyszczającego gdyż zabieg musi być przeprowadzony na czystych włosach, ja użyłem do tego celu szamponu  z zabiegu Encanto.
Podczas 1 zabiegu zmyjemy około 90% farby, podczas 2 zabiegu już tylko 8% a za 3 razem 2%.
Dlaczego uzyskujemy często rudy kolor włosów po dekoloryzacji, jeżeli farbowaliśmy naturalne włosy an ciemny kolor? bo jeżeli używaliśmy w tym celu farb trwałych lub półtrwałych to włosy są utlenione, czyli już nie mają w sobie naturalnego koloru (naszego pierwotnego). Woda % zmienia nam nasz naturalny kolor włosów nieodwracalnie, dlatego po dekoloryzacji z np czerni czy ciemnego brązu, uzyskujemy kolor rudy, złoty, często jaśniejszy i cieplejszy niż nasz naturalny, dlatego że włosy naturalne uległy utlenieniu przez trwałą farbę w której (w przypadku farby sklepowej) został użyty zbyt mocny utleniacz.
Trudniej będzie nam usunąć farby sklepowe od fryzjerskich, bo sklepowe mają większe cząsteczki pigmentu, dlaczego? bo farba sklepowa musi wyjść na każdych włosach. Przy czym ma większe stężenie utleniacza o czym pisałem wyżej. Poza tym farbując się w domu zwykle farbujemy całą długość włosów za każdym razem co jest błędem bo farba sie nawarstwia na końcówkach i długości i uzyskujemy "odwrócone ombre" po dekoloryzacji albo rozjaśnieniu. Wtedy zabieg trzeba powtarzać.Farby półtrwałe, tak na prawdę potocznie są po prostu trwałe, bo łączą w sobie cechy farby trwałej jak i zmywalnej. TUTAJ znajdziecie więcej.

TERAZ CZAS NA PRZYJEMNIEJSZĄ CZĘŚĆ.

Na 1 ogień poszły oczywiście moje włosy ;] Wykonałem na swoich włosach tylko jeden zabieg, preparat trzymałem 30 minut, płukałem 5 min (bo mam krótkie włosy) umyłem je bufferem i nie nakładałem żadnej farby. Użyłem połowy jednego opakowania Uber.

Przed:
Jest to zdjęcie z przed około 2 miesięcy jednak nosiłem cały czas ten sam kolor i nic z nim nie robiłem poza farbowaniem odrostów.
Przed samym zabiegiem, umyte oczyszczającym szamponem, na mokro


i na sucho :)
Po zabiegu (umyte bufferem, nałożona maska)
było w sumie już dość pochmurnie.


Tak wyglądają włosy dzień później po umyciu fioletowym szamponem.
























Co sądzicie o efekcie końcowym? Ja się czuję lepiej. W końcu wiele z was mówiło mi że blond to mój kolor! Pojawi się na dniach kolejny post z dekoloryzacji u mojej modelki. 
Miłej deszczowej i zimnej majówki kochani :*

OCZYWIŚCIE - KTO CHCE SIĘ PORADZIĆ W KWESTII FRYZJERSTWA NADAL MOŻE ZADAWAĆ PYTANIA W KOMENTARZACH LUB MAILOWO
TERAZ RÓWNIEŻ MOŻECIE SIĘ ZE MNĄ UMAWIAĆ NA WIZYTY W SALONIE WE WROCŁAWIU.

43 komentarze:

  1. Bardzo fajny post, a zwłaszcza ten krótki wstęp teoretyczny (razem z odnośnikiem do starszego postu) :) Chciałabym żeby jak najwięcej osób je przeczytało i zrozumiało. Krążą po internecie tak nieprawdziwe opinie o zabiegu dekoloryzacji że aż głowa boli, a najzwyczajniej 80% ludzi myli to pojęcie z typowym rozjaśnianiem.

    Faktycznie lepiej ci w nieco jaśniejszych włosach, widać też że już trochę odżyły po prostowaniu :)

    I jeszcze taka mała kosmetyczna uwago-prośba odnośnie bloga. Fajnie by było jakbyś w chwili wolnej (jeśli taka się pojawi) dodał może z boku bloga odnośniki do starszych postów? Taki pasek z podziałem na lata i miesiące (taki jak jest na większości blogów, chociażby u bunny). BAAARDZO by to ułatwiło przeglądanie bloga. Wertowanie stron jest trochę męczące, a wyszukiwarka nie zawsze pokazuje to co chcę. Już nie mówię o segregowaniu postów tematycznie bo z tym to za dużo czasu i zabawy :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. chcesz sie pobawić? nie umiem tego zrobić :P chyba że mi pomożesz

      Delete
  2. Odwołuję tą część z archiwum, jestem ślepa i dopiero teraz to zauważyłam, że jest w innej formie :P

    ReplyDelete
  3. A gdzie we Wrocławiu można Cię dorwać? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wierzbicki Pracownia Fryzur

      Delete
    2. łołołołołoooooooooo Paaaaanie, nieźle !! super!

      Delete
  4. No w blondzie wyglądasz zajebiście !!!

    ReplyDelete
  5. Ooo! Myślałem, że silikon "wprasowywujący" się we włosy to mit włosomaniaczek, a jednak. Faktycznie to ma sens, przecież się stopi na gorącej prostownicy... Wiesz, może czy taki już wtopiony można usunąć czymkolwiek? Wątpię, by zeszło nawet oczyszczającym szamponem; skoro wprasowany już jest = czyli przez co rozumiem przylgnięty na amen. Oj nie wiem szczerze >:c To też mogłoby być wytłumaczenie, dlaczego włosy traktowane dobrymi produktami nie poprawiają się.
    Jak masz czas to powiedz proszę co sądzisz o :
    1. No a na przykład te spraye, mleczka, sera "termoochronne" które nie do końca tak naprawdę chronią włosy w 100% sporo z nich zawiera właśnie silikony czy inne substancje filmotwórcze; no i właśnie to mnie ciekawi czy one jeszcze bardziej nie szkodzą niż pomagają. :)
    2. Jeżeli się na przykład dzień przed prostowaniem włosów zastosuje maseczkę z silikonami w składzie, albo odżywkę bez spłukiwania to przy prostowaniu na nast. dzień myślisz że silikon dalej się wprasuje we włos?
    3. Na chłopski rozum, to chyba już lepiej suszarki używać bo nie "stopi" tego silikonu.

    BTW. kolor bardzo fajny, nie no w blondzie i tak Ci najlepiej :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. dzięki co do blondu :P z tym sylikonem to albo dać włosom odrosnąć, albo kąpielą rozjaśniającą na 6% sa się chyba w większym stopniu usunąć sylikony

      Delete
    2. Czyli teoretycznie jak już się rozjaśni porządnie o parę poziomów sporo tego silikonu powinno zejść.

      Delete
    3. tak, teoretycznie tak, ale jak wyciągniesz cały sylikon z włosów to nie wiem czy nie będą się nadawały do ścięcia.

      Delete
  6. no i można próbować coś ruszyć sodą oczyszczoną

    ReplyDelete
  7. Witaj Andy. Bardzo zależy mi na twojej poradzie. Wczoraj zrobiłam włosy farbą Maijrel 8.0 i wyszedl w sumie tak jak powinnien tyle, że fatalnie w nim wyglądam i nie mogę patrzeć na siebie w lustrze :(. Latami miałam robiony blond baleyage, ale miesiąc temu podjęlam decyzje o przejsciu na farby. Pani w salonie zrobila mi fajny kolorek( jakas mieszanka,a glowny kolorek to byl lekki czekoladowy blond) tyle,ze kolor blyskawicznie sie wypral i zrudzial i wtedy wpadlam na genialny pomysl ciemnego blondu. Nie sadzilam,ze tak latwo sie przyjmie na moich latami rozjasnianych wlosach.Czy jest jakas szansa zeby te moje ciemne wlosy rozjasnic ( tak do poziomu 9). Teraz dala bym wszystko za jakis karmelowy blond. Pozdrawiam. Gosia

    ReplyDelete
    Replies
    1. No więc! Przede wszystkim nie widzę Twojego koloru więc na ślepo trudno mi ocenić co trzeba zrobić. wypłukać się na pewno wypłucze, na jakiej wodzie go robiłaś? to głęboka natura więc zgaduję że wyszedł oliwkowo? na rozjaśnianych włosach kolory chwytają mocniej, ale powinny się szybko sprać. Możesz przyspieszyć ten proces maską naturalną z oleju (jakiegoś arganowego czy kokosowego) żółtka i cytryny, to wyciąga kolor, to taka mniej drastyczna z metod. skoro robiłaś poziomem 8 a chcesz 9 to droga nie jest daleka, jak chcesz na szybko to użyj jakiejś rozjaśniającej farby

      Delete
  8. Dziekuje Ci za odpowiedz :). Jakbym czyta Ci w myslach bo juz na noc wlosy naoliwilam o.arganowym. Robilam na wodzie 6% bo tak pani mi polecila w hurtowni. Rzeczywiscie kolor jest jakby oliwkowy,ale jak mowisz zmienia sie z kazdym myciem. Po prostu brakuje mi tu blondu. Wczoraj nawet uslyszalam opinie,ze mam teraz braz?! Chetnie podesle Ci fotki,ale nie wiem czy nie prosze o zbyt wiele. A mozesz mi jeszcze polecic jakos farbe? Czy cos znowu z loreala? Bardzo boje sie,ze cos zrobie nie tak bo wszedzie czytam,ze farby sie farba nie rozjasni. Nie wiem nawet jakiej wody uzyc zeby nie wyszly np. cimniejsze czy rude. Zebym znala dobrego fryzjera w swoim miescie to juz bym sie sama nie bawila.Jeszcze raz Ci dziekuje.Gosia

    ReplyDelete
    Replies
    1. 6% za dużo, wystarczyłoby Ci wtedy 3%.
      wyślij mi na maila fotki. wiesz, jest zasada, że farba farby nie ruszy, ale są wyjątki, zależy jaka farba leży na jakich włosach i jakie te włosy były wcześniej, po prostu czasami ta farba siedzi sobie na włoskie ale bardzo słabo , tak że rozjaśniająca farba ją ruszy :p

      Delete
  9. Wielkie dzieki :). Zaraz przygotuje fotki!

    ReplyDelete
  10. Andy czy rozjaśniacz z utleniaczem 7,5% Rozjaśni bardziej niż z utleniaczem 6%?? czy będzie to takie same rozjaśnienie?? kaśka

    ReplyDelete
    Replies
    1. no pewnie że ta, przecież im wyższe stężenie wody tym mocniej rozjaśniasz włosy.

      Delete
    2. Moje włosy są na poziomie 5 jasny mysi brąz,z tym że żadne farby nawet z wysokim utleniaczem nie dają rady:/Andy no właśnie do moich włosów starczy dodać utleniacz 6% do rozjaśniacza,tak??Oczywiście później po rozjaśnianiu kłade farbe aby przetonować kolor.kaśka

      Delete
    3. powinno wyjść żółto po 6%

      Delete
  11. Czyli jak rozumiem, bo nieco to skomplikowane z tymi silikonami... że włosy wysokoporowate mają swoje łuski tak rozczapirzone co nie? I chodzi w tym o to, że silikon wejdzie *do* środka włosa takiego bardziej niż do niskoporowatego co ma łuski bardziej przylegające? Oj pierwszy raz o tym czytam, dlatego sorki za niekompetencję, po prostu czysta ciekawość ~ Rexona

    ReplyDelete
    Replies
    1. jak nie stosujesz sylikonów wraz z wysoką temperaturą to nie powinnas się obawiać sylikonowego zniszczenia

      Delete
  12. Andy kochany uratowałeś mi życie - trafiłam na Twojego bloga w poszukiwaniu sposobu na pozbycie się turkusowego tonera z włosów. Zrobiłam jak kazałeś no i mam teraz taki samorobny blondzik. A marzy mi się taki: https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/10157271_612487195507424_3880732356510709359_n.jpg co muszę zrobić żeby osiągnąć taki kolor?

    Dziękuję jeszcze raz i buziaki :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. ale nie wiem jaki masz obecnie, podejrzewam, że rozjaśniacz to podstawa, bez niego tak jasno nie wyjdziesz

      Delete
    2. hej. wyszedł mi niemal identyczny blond jak Tobie tu http://andyfromhell.blogspot.com/2012/08/jak-sie-pozbyc-tonera-la-riche.html
      czyli na to rozjaśniacz ok, a znasz jakieś które rozjaśniają aż tak mocno? i wtedy trzymać dlużej niż zalecają? i na to jeszcze jakaś farba?

      dzięki:*

      Delete
    3. pewnie, ze tak, rozjasniacz VL flash albo intensive z wodą 6% połóż na 40-50 min, potem farba hm, no zależy od tego co wyjdzie, loreal casting 10.21

      Delete
    4. świetnie, dzięki, jesteś super :*
      a myślisz że jeśli rozjaśniałam włosy 2 razy tydzien temu a wczesniej 3 tygodnie temu to mogę już rozjaśniać kolejny raz czy to przesada?

      Delete
  13. Hej, dla mnie to Ty wiesz w zasadzie wszystko o włosach i dlatego mam prośbę: mógłbyś pokrótce napisać, które odżywki/maski do włosów są NAWILŻAJĄCE a które proteinowe? bo chyba mam przeproteinowane włosy (używałam do włosów zniszczonych i suchych) - są jakieś dziwne i chyba potrzebują nawilżenia, ale nie wiem, czym mam się kierować czy wyborze? wiem, że d-panthenol nawilża, ale gdybyś wskazał konkretnie to byłabym Ci wdzięczna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mam całą listę tematów do opracowania postów, ale brak czasu.... przepraszam was. Ale możecie liczyć codziennie na pewno na szybkie odpowiedzi pod komentarzami, postaram się ogarnąć podział dla Ciebie, ale tak na szybkiego, nawilżające to wybieraj te co mają oleje, ekstrakty z roślin (nie zioła!) i jakies kwasy więc wszystko co zmiękcza i wiążę wodę we włosach(Garniery, Loreal, Dove) a proteinowe to wszystkie gdzie zobaczysz w składzie "hydrolized..." np proteiny ryżu, mleka, hydrolizowana keratyna, jedwab czyli białka (Schwarzkopf, Kallos, Nivea, Syoss)

      Delete
    2. dodam, że z olejów to wybieraj tam gdzie widzisz kokosowy, arganowy, makadamia, słodkie migdały, a ekstrakty roślinne szukaj aloes np

      Delete
    3. dziękuję ;)

      Delete
  14. A ja w nawiązaniu do pytania powyżej odnośnie nawilżających masek. Odpowiedziałeś komuś, żeby wybierać roślinne a uważać na ziołowe, więc do takich roślinnych to zaliczają się np. jakieś wyciągi z owoców (avocado, grapefruit, ten aloes, o którym wspomniałeś, ekstrakty z owoców)? A ziołowe to np. extrakty z herbaty zielonej, zioła górskie, pokrzywa, rumianek, skrzyp polny, brzoza, chmiel? Dobrze to rozumiem?
    Ania

    ReplyDelete
  15. a czy po dekoloryzacji nie należałoby nałożyć jakiejś farby??? przeciez po dekoloryzacji włosy są puste bez pigmentu i szybko się niszczą...

    ReplyDelete
  16. witam, jakis tydzien temu farbowalam wlosy profesjonalna farba vitalitys nr 5.9 wyszly mi bardzo ciemne prawie czarne przy skroni. To moja pierwsza calosciowa koloryzacja. Mialam naturalny kolor przez,4 lata zero farbowabia. Ostatnio paseka, ktore daly efekt siwych. wiec postanowilam to przykryc. Nie wyszlo najlepiej. chcialabym do poziomu 7 przejsc. Prosze pomo jak i czym. Nie chce ich torturowac

    ReplyDelete
  17. Mam pytanko, mam nadzieję, że mi pomożesz :)
    A mianowicie, farbuję włosy od niecałego roku, w sumie były 3-4 koloryzacje, ciemną czekoladą Castingiem Loreala. Zastanawiam się nad użyciem tego produktu. Myślisz, że mi pomoże ? i Kwestia, czy wystarczy mi jedno opakowanie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. czy pomoze to zależy czego oczekujesz, ale skąd mógłbym wiedzieć czy Ci starczy skoro nie wiem jakie masz włosy?

      Delete

Copyright 2012 Andy Solecki. Powered by Blogger.

Total Pageviews

Translate Me

Blog Archive

Polecane

Popular Posts:

Jestem fryzjerem kolorystą. Prowadzę bloga jako miejsce galerii moich prac oraz utrzymywania kontaktu z moimi czytelnikami i doradzania im w sprawach koloryzacji. W razie potrzeby kontaktu ze mną proszę przesyłać wiadomości tutaj : toysoldier.16@gmail.com

Follow Me:

Tu mnie znajdziesz

Instagram

Contact Form

Search This Blog

Loading...